tirsdag den 5. februar 2013

That body

Jeg har aldrig været tyk. Ej heller buttet. Faktisk har jeg næsten hele mit liv været "undervægtig", og jeg har hadet det. Da jeg var i mine tidlige teenageår ville jeg ønske at jeg havde flere former, og jeg kunne spise og spise uden at tage et gram på. På efterskolen begyndte jeg at få den her kvindelige figur, som jeg havde ønsket mig i så lang tid, men det føltes bare helt forkert. Endnu engang var jeg ikke tilfreds, og jeg ønskede at vende tilbage til min spinkle "drengede" facon. Desværre kom jeg ud på et sidespor, og i stedet for at gå efter en sund krop, gik jeg efter om man kunne se mine ribben, kraveben, ryghvirvler osv.. Jeg blev for caught up i denne her idé om at jo tyndere man var, jo smukkere var man. Samtidig med det, var jeg omringet af smukke, slanke, trænede piger hele tiden, og hver dag bekræftede jeg mig selv i at jeg bestemt var meget større end dem. Det var et dybt forskruet billede, for i virkeligheden var jeg stadig petite, men det føltes altså ikke sådan. 

Denne besættelse af min krop fik mig til at behandle mig selv rigtig dårligt, både fysisk og psykisk, og når jeg tænker over det nu, er jeg så ked af de ting jeg har udsat mig selv for. Heldigvis har jeg efterhånden indset, at en sund krop ikke afspejles af hvor mange ribben du kan tælle i spejlet, eller hvor stort et "thigh gap" du har. Men om du lever sundt, spiser sundt, og behandler din krop godt.
Jeg får nok aldrig min gymnast-krop tilbage, men det ville sgu da også være absurd at gå rundt og ligne en 12-årig, når man er rundet de 18, og jeg har heller ikke brug for at se sådan ud længere. 
Lige nu stiler jeg bare efter at skabe en så sund livsstil som muligt, men med plads til sjov og afslapning selvfølgelig. Jeg er ret inspireret af fitblogs, eller hvad det nu hedder, da de fokuserer på sundhed, og ikke kun poster billeder af supertynde modeller. Billederne ovenfor beskriver meget godt min drømmekrop for tiden. Feminin og muskuløs på samme tid. Og mon ikke jeg når dertil en dag?  ;-) 


1 kommentar:

  1. Jeg ved, hvordan du har det. Jeg, til forskel, har altid været lidt overvægtig og jeg hader det. Jeg kæmper med det hver dag og føler mig simpelthen utilpas. Jeg glæder mig bare til sommer og jeg bliver student, så jeg kan begynde at fokusere mindre på det boglige og mere på det kropslige.

    Jeg hader min krop og ville dø for at have din. Og du har ret omkring dit skønhedsidéal, jeg er helt enig! Dog vil jeg hellere være totalt skinny end at være som jeg er eller større. Den må bare stå på træning, træning og træning, når jeg en dag endelig får tid..

    SvarSlet